állateledel gyártók kerekasztalaAz ország vezető szakemberei a Gyártói Kerekasztalon vitatták meg a pet-food jövőjét Túlélni - e kérdés foglalkoztatta az állateledel "Gyártói Kerekasztal" résztvevőit. A magyar állateledel-piacon a recesszió hatására megtorpanás tapasztalható, mint a kereskedelem bármely területén. A fórum legfontosabb témája, hogy a válsághoz alkalmazkodva - a fizetőképes kereslet csökkenését elfogadva - teret kell engedni a gyengébb minőségű termékek gyártásának és forgalmazásának vagy megbízható márkákat kell építeni, melyek a válság ellenére is képesek megőrizni stabilitásukat, esélyt adva ezzel a gazdasági növekedésre, a válság túlélésére.

A kerekasztal társasága olyan illusztris személyekből állt, mint Farkas Monika (Nielsen), Négyesi Furzsina és Mayer Zsolt (Mars Magyarország), Molnár Zoltán (PET-Hungária Kft), Néder Attila (Budapest Kft), Dr. Szetmár István (Alpha Holding) és Szórádi Gyöngyi (Magyar Állateledel Egyesülés). Mindegyikőjük egyetért abban, hogy túlélni csak átgondolt stratégiával, magas szintű szakmaisággal és folyamatos innovációval lehet.



Dr. Szetmár István az Alpha Holding ügyvezetője kiemelte, hogy a sikeresség érdekében valamilyen láncba kell tömörülni, mert e nélkül az állateledel-piacon a vállalkozás hosszú távon életképtelenné válik. Erre kínál megoldást és nyújt szakmai segítséget az Alpha-csoport saját franchise bolthálózatával az ALPHAZOO-val.

A résztvevők felhívták a figyelmet a felelős állattartásra, melyhez a jogon és az oktatáson át vezet az út: mivel a felnőtt állattartók gondolkodását már nehéz formálni, a gyerekeket kell megszólítani, hisz ők még befogadóbbak. A résztvevők több programot is kiemeltek, pl. Pedigree Örökbefogadási Program, Facebook-kampány. A teljes cikket